Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2013

Jumaat Ini Indah

Assalamualakum semua.. Salam jumaat..
Ada satu perasaan pagi ni.. Entah macam mana nak huraikan.. Mungkin ada sesutau yang bakal berlaku hari ini.. Berdoa dan tawakal pada Allah saja lah.. Kalau perkara itu manis..maka saya akan menghargainya... Jika perkara itu bukan perkara baik..maka di minta perlindungan dari Alllah untuk diriku..
Ada sedikit kemanisan pagi ini.. Masih tersenyum kerana peristiwa pagi semalam.. Walau saya tahu banyak bezanya..tapi entah kenapa dia ada dalam fikiran saya.. Tak mampu berhenti dari berfikir tentang itu..
Kalaupun peristiwa semalam tak mungkin berulang lagi..sekurang-kurangnya saya pernah melalui kenangan itu..dan secara automatiknya tak mampu melupakan setiap satu darinya..
Mungkin kedengaran sangat pelik..tapi itulah hakikatnya.. Dimana ada sedikit terusik rasa hati ini.. Biarpun bukan seratus peratus.. Tapi kemungkinan untuk peristiwa itu terus diingati dalam minda ini ada..
Setiap sesuatu yang berlaku itu dengan izin Allah.. Saya bersyukur.. Biarp…

Seri Cik Angkuh

Assalamualaikum..
Hai korang semua..semua..hai.. *bajet retis malathop pergh..pelisss laaaa*
Okay abaikan perempuan gedik tu..
Bila ada orang kata cik angkuh sekarang ni nampak seri sangat la..berseri bahagia la..naik seri la..seri senang hati la..berseri bak kuih seri muka la.. *lapar la pulak*
Sebenarnya cik angkuh pun tak tau mana datang pulak la seri yang dorang cakap..jenuh belek muka kat cermin..tak pulak memancar sinar mentari tu..kemain kau cikangkuh..hebat nar nak memanco bagai..hahahaa..
Tapi tak tahu la kan..orang yang pandang..nak kata cikangkuh bahagia di lamun cinta sangat tak lah jugak..harap maklom la kan..rasanya tak la kot..*cover lettew* tapi memang tak la..siyes okeh..memang tak..
Seri ni tak tahu la macamana kan..tapi datang dari hati..kalau tengah bahagia bagai nak runtuh langit sekali pun ada orang yang tak berseri jugak..semua datang dari hati..hati kena bersih..kalau tak bersih mana nak datang seri..
*amboi cikangkuh..bersihnya hati kau..suci sangat..mulia ba…

Yg Tak Terlihat

Bismillahirrahmanirrahim..

Dalam dunia ni..ada dua jenis kebenaran..

1. Kebenaran yang terang kita dapat lihat.. 2. Kebenaran yang tersorok yang tak dapat lihat tapi lama-kelamaan kita dapat lihat dengan jelas..


Entry ini berkisar tentang kebenaran yang tak telus di mata..

Well..cikangkuh pasti salah seorang dari silent readers blog ni akan terasa pedasnya..kamon..kau manusia..aku manusia okeh..beza kita cuma aku sedikit jujur la dari kau..hahahahaha.. Susah nak cakap..sebab kau nampak begitu bersahaja..kau nampak begitu selamba..mata-mata kasar tak dapat melihat apa yang sebenarnya berlaku antara kau dan aku serta orang yang tahu..lebih-lebih lagi bila aku jenis diamkan saja apa kau buat..untung la.. *senyum sinis disini*
Selamat la kau kan..but..sorry to say..aku percaya Allah tu maha adil..dia akan tunjukkan pada semua siapa kau sebenarnya..dalang segala penipuan..aku tak perlu la kot nak mention apa jenis penipuan kau buat..bukan pada aku sorang..tapi pada ramai pihak yang terlib…

Bermonolog Sendirian

Hati penuh ikhlas.. Ikhlas datang dari Allah.. Senyum berbunga bila hati tertawan.. Ianya untuk ditawan bukan menawan..
Cinta diletak rapi.. Bukan untuk kau hapusi.. Tapi untuk kau hargai..
Dia berdiri lurus dengan bahagia.. Bukan untuk kau jatuhkan ia.. Tapi untuk engkau rapati dia..
Sayang dia bukan untuk dia caci.. Tapi untuk engkau rasai dari hati..
Dia lahir untuk engkau.. andai engkau tahu dia disitu hanya untuk engkau.. Sedih pedih dia tanggung sendiri tanpa sikutpun meminta kau simpati..
Dia terjelepuk..kaku dan beku.. Tapi kau teguh berdiri disitu.. Dia sujud tersembam kebumi meratap sayu.. Sedang engkau melangkah maju..
Tawar..pudar..lenyap..hilang..habis..akhir.. Bukan seperti apa yang dia bayangkan..tapi seperti apa yang kau lakukan.. Rebah lagi dia..hanya meminta engkau faham betapa hatinya untuk engkau.. Engkau sekadar memandang..tidak mengerti..apatah lagi memahami.. Lupa semua janji..sedang dia mengangkat tinggi engkau yang dicintai..
Andai saja engkau cuba mendalami.…

Akan Ada Bahagia

Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah..apa yang dijanjikan Allah adalah perkara-perkara yang baik dan indah..selepas hujan lebat runtuh dari langit..janji Allah..akan ada pelangi pada hujung tirisan hujan itu..ia berwarna-warni dan INDAH sekali..memukau..mempersonakan..happy..
Macam tu juga la kehidupan kita kan??setelah dilanda masalah dan dugaan serta cobaan akan ada hikmahnya..setelah kita lalui perit jerih..akan ada manisnya dihujung tangisan..Syukur ya Allah..apa yang kau hadiahkan untukku setakat ini segalanya manis..seperti yang engkau janjikan..
Harap korang semua doakan la yang terbaik buat cik angkuh ya..doakan segala yang saya usahakan akan di permudahkan dan akan senyum lebih bahagia kelak..
Pada kawan-kawan facebook, wechat and line yang banyak bagi soalan 'apa yang cik angkuh bahagiakan tu?' Or maybe 'ada apa-apa ke cik angkuh?'..saya belum boleh bagi jawapan pada soalan-soalan anda kerana saya sendiri belum boleh kuat menyatakan ianya sebuah perjanji…

Usaha

Adakalanya kita rasa kita perlu berusaha untuk mendapatkan sesuatu..tak kira dalam bentuk apa jua perkara or benda tu..tapi dalam berusaha..kitabkena tengok jugak kiri kanan..kadang-kadang benda/perkara yang kita usahakan tu sebenarnya lebih diperlukan oleh orang lain.atau dalam erti kata sebenar tak la penting sangat untuk kita..
Dan dalam berusaha..seketika kita menjadi penat..dan adakalanya usaha sangat berhasil..tapi adakalanya ia cuma sekadar usaha tanpa menghasilkan apa-apa yang baik..
Masa tu kita terasa usaha cuma sia-sia..sebab perkara/benda yang kita usahakan tu bukan keperluan..tapi sekadar kehendak..kemahuan..nafsu sebagai manusia..
Bila kita berhenti berusaha terasa macam lelah dan beban terlepas dari cengakaman..dan terasa lega yang teramat sangat..
Masa tu kita sedar..oh..perkara/benda tu bukannya penting..cuma nafu kehendak dan kemahuan tu yang menutupi mata kita dari melihat apa yang kita mahu dan apa yang perlu.. Terlepas perkara/benda yang kita mahu..Allah akan gan…